CORONA UPDATE PRIK AFSPRAAK STAAT

 TOCH APART, DE BLIJHEID DOOR VACCINATIE AFSPRAAK. 

Een datum prikken was nog nooit zo leuk 

Iedereen ziet het wel voorbij komen, de enorm blije plaatjes van mensen die een naald in hun arm krijgen, melden dat ze een afspraak hebben voor de Coronaprik en ik had mij stevig voorgenomen om hieraan NIET mee te gaan doen. 

Het is verdorie niet meer dan een prikkie toch? Iedereen krijgt dat prikkie toch (tenminste de mensen met enig verstand) Gewoon een prikkie, niks bijzonders! 



Maar toen was het zaterdagochtend en keek ik (voor de geïnteresseerden) slechts gekleed in een badjas, bak koffie voor me en langzaam wakker wordende naar WNL. Dat is op zichzelf al bijzonder, ik ben geen fan van gebabbel op de vroege ochtend. Foar de kofje net eamelje is mij op mijn lijf geschreven als Fries (Niet aan mijn kop zeuren voor ik koffie heb gehad/ochtendhumeur). 

In de tekstbalk kwam ineens voorbij dat mensen geboren in 1967/1968 een afspraak konden maken om zich te laten inenten. Ik heb mij nog maar eens flink de ogen uitgewreven terwijl het onzinnige gebabbel over het Songfestival doordenderde. Checken maar... op naar het GGD account op Twitter. En ja, daar stond het ook! Nog steeds in badjas, in halfslaap achter de computer. Inloggen met DIGID, wat is mijn code ook al weer... Op zoek.. Vragenlijst (waarom ze willen weten wat je werk is ? Dat is mij een raadsel) en dan het verlossende moment... 

Iedereen die mij onderhand een beetje kent weet dat op dit moment het stoom uit mijn oren kwam. De FALENDE OVERHEID en de MISSELIJK MAKENDE ICT MISLUKKINGEN ... dat soort teksten. De basis van vele blogs. Alleen al de opmerking 'PROBEER HET OVER EEN HALF UUR NOG EENS'. Ik denk dan gelijk: Best, prima, maar eh.. als iedereen die nu leest dat het te druk is over een half uur weer inlogt? Dan is het dan ook te druk. En als ze dat een half uur later herhalen? Dan is het ook te druk?. 

Die flauwekul krijg je ook te horen als je de klantenservice belt van je internetprovider als je belt omdat je internet niet werkt. Ze stellen dan steevast voor dat je je vragen/opmerkingen ook via het internet kan regelen! NIET DUS!!

Ik dwaal af geloof ik? Oh ja.. vaccinatie. Ik herinnerde me een paar opmerkingen op TWITTER dat je het best kan inloggen bij de GGD als je EDGE gebruikt ipv alle andere browsers. En guess what? Drie minuten nadat ik las dat ik dertig minuten later een tweede poging moest doen was de afspraak gemaakt!

Beetje emotioneel

Ik heb mij vanaf het begin ingesteld op teleurstelling over het vaccinatietempo. Keek (en volgde) ook niet wanneer ik aan de beurt zou zijn. Ik vond het al best als ik rond mijn verjaardag (21 juni - schrijf het in uw agenda) een prik zou krijgen. Ik had me ook niet echt voorgesteld dat ik er een beetje emotioneel van zou worden. Eerlijk gezegd vond ik alle injectie-foto's zwaar overtrokken, in mooi Nederlands gezegd BULLSHIT. 

Tot vandaag dus. Of het is omdat er al dik een jaar zoveel druk op de ketel is komen te staan, geestelijk? Is het omdat het voelt alsof er een beetje perspectief komt en het eind van de tunnel in zicht schijnt? Is het puur zelfbelang (en egoïstisch) de gedachte dat IK dan 'veilig' ben? 

Geen idee waarom, maar het raakte me dus meer dan verwacht. 

Voor de vaste lezers/volgers die zich nu afvragen wanneer ik begin met mijn kritiek op RIVM, GGD, KABINET etc? Niet in dit stukje! Maar maak je geen zorgen, tenzij de chip in het vaccin mij anders gaat vertellen? Blijf ik echt wel mopperen zo af en toe.... 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.