BRIEFJE AAN MARTIJN : "IK BEN VOORBIJ BOOS, IK BEN WOEDEND"

"Na bijna een jaar komt het stoom doorlopend uit mijn oren"

Beste Martijn,

Dank voor je opmerking op Twitter waarin je mij als een soort van inspiratiebron noemt om in een uitstekend stuk je boosheid te beschrijven over zowel het faalbeleid van de overheid als het mateloze egoïsme dat ons land momenteel teistert. Waar jij in een uitmuntende onderbouwing cijfers gebruikt, doe ik dat over het algemeen meer in woorden. Ik ken de cijfers, maar zelfs zonder weet ik dat het de slechtst mogelijke cijfers zijn die je in een pandemie, de grootste crisis sinds de Tweede Wereld Oorlog kan scoren als kabinet. 

Lees HIER de tweet van Martijn 

Ik hoop dat ze er trots op zijn, Hugo en Mark en consorten. We scoren mirakels slecht op alle fronten. Ik ben ook boos, ik was het in maart, in juni (toen we op mijn verjaardag 21 ste, slechts 32 besmettingen telden en gelijk alle maatregelen onmiddellijk werden opgeheven). Ik was het in september toen het huidige scenario zich al duidelijk aftekende aan de horizon. Ik ben het nu, nu verkiezingen en stemmentrekken belangrijker zijn dan goed ingrijpen. De grenzen staan wijd open en nu willen ze de scholen weer opengooien. Omdat onze arme kindertjes massaal depressief zijn geworden en alle ouders totaal overspannen. 


Het stoom komt me doorlopend uit de oren, elke dag (als je denkt dat het écht niet slechter kan) donderen in grof tempo de onheils berichten om je oren. 

Maar ik ben niet alleen BOOS, soms ben ik WOEDEND. Nadat mijn moeder TWEE keer getest was, en ik kon ervaren hoe stressvol de dagen tussen test en uitslag is, was het dubbel bingo. Zowel Ma als ik werden aan het virus blootgesteld in haar aanleunwoning, door een verzorgende. Beiden positief, beiden goed ziek en na een dikke maand nog steeds herstellende. Ik neem de verzorgende niks kwalijk, wel de top, adviseurs, het OMT en RIVM die nog steeds het nut van goede persoonlijke beschermingsmiddelen bagatelliseren. 

Ik ben woedend dat het KABINET en TWEEDE KAMER zich niet tot nauwelijks uitspreken over het enorme leed dat velen doormaken. Van mensen met longcovid tot nabestaanden van de door wanbeleid omgekomen Nederlanders. Er is geen woord van empathie, ja soms, maar dan gaat het om de arme horecaondernemer (want Mark kan zijn biertje niet meer drinken en niet meer eten in het restaurant). Dat zijn eigenbelang meespeelt in deze is wel duidelijk, in een waanzinnig oppervlakkig interview bij LINDA gaf hij aan geen pan in huis te hebben en alleen buiten de deur te eten. Misschien is daarom THUISBEZORGD tot essentieel bedrijf uitgeroepen. 

Ik ben woedend, dat er nauwelijks aandacht is voor de eenzaamheid onder ouderen, de opgehokte kwetsbaren die al bijna een jaar zo weinig mogelijk buiten komen. Zelf zit ik ook veelal thuis, omdat ik mijn opdrachten kwijtraakte, en omdat ik mijn moeder wil beschermen. Nou wordt ik er niet direct knettergek van, maakt het me strijdbaar, maar het is een grove schande dat de regering er totaal geen aandacht aan besteed. Dat ze voortdurend achter de feiten aanlopen omdat Jaap van Dissel eerst en altijd zelf het wiel wil uitvinden. Zijn Amerikaanse collega Fauci sprak hem daar op aan.. geen reactie. Terwijl wij wel de cijfers en informatie weten te vinden in de internationale wetenschap is het standaard antwoord vanuit het OMT en RIVM : "We weten nog te weinig en gaan eerst onderzoek doen". 

Het land gaat naar de kloten (bot gezegd) en het volk staat te jubelen bij Mark Rutte, zo lijkt het. Nou Martijn, ik niet... ooit staat hij voor een rechtbank en zo niet? Onze troost is het geschiedenisboek dat nog geschreven zal worden.. Waar Rutte (en Hugo) als eencelligen zullen worden gepresenteerd. 

We zullen eruit komen Martijn, maar ik denk eerder ondanks dan dankzij degenen waarmee wij het sociaal contract hebben.. 

Groet, Alexander

DELEN en REACTIES zijn mijn motivatie, commentaar mag overigens ook 


 

Reacties

  1. En we zijn er nog lang niet hè. Met de scholen open en de avondklok al bijna afgeschaft roepen we de volgende stijging al weer over ons af. En als dan het verzuim in de zorg weer oploopt roept er weer een politicus dat er meer IC personeel had moeten zijn. Misschien volgende week bij de Aldi, mèt korting zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het idee van minder 'bewegingen' gaat ook overboord. Winkels open voor afhalen. Dus men weet dat de Britse variant 49% besmettelijke is en gaat versoepelen. Andere versies worden genegeerd... Recht op de afgrond afsturen..

      Verwijderen
  2. Gepost om 9.34 uur.
    Om 00.34 sliep ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel