LAAT DE OLYMPISCHE SPELEN DOORGAAN; VACCINEER !

 "Vaccineren kan de spelen redden, maar wel op een gelijk speelveld"

Zaterdag, 30 januari 2021 - Het lijkt nog ver, maar op vrijdag 23 juli is het al zover, de start van de OLYMPISCHE SPELEN IN TOKYO. Of het doorgaat of niet is nog niet besloten. Tijd om eens goed na te denken en voor mij tijd om de knuppel maar in het hoenderhok te gooien. 




VOORRANG VOOR DEELNEMERS! 

Ik ben, zoals volgers en lezers weten, een fel tegenstander van uitzonderingen en voorrang. Vrij simpel omdat je constant je planning (voor zover die er is in Nederland) moet aanpassen en na elke uitzondering er weer een andere beroepsgroep op staat en gaat lobbyen.. Maar de SPELEN zijn in mijn ogen de uitzondering waard. 

Ten eerste, het gaat niet om heel grote aantallen, gemiddeld maar 55 deelnemers per land, doe daar begeleiders bij? Kom je op een 100 personen per land. Daarnaast, als het meezit, tegen de tijd dat het juli is zouden alle oudere en kwetsbare mensen wel ingeënt moeten zijn.

 "Vaccineren kan de spelen redden, maar wel op een gelijk speelveld"

Nu al zijn er meerdere landen die overwegen de deelnemers en begeleiding te gaan vaccineren, andere (waaronder Nederland) zijn dat niet van plan. Dan is er geen gelijk speelveld en daarmee de basis onder de OLYMPISCHE SPELEN vandaan getrokken. 

Waarom maak ik voor de Olympische Spelen een uitzondering en niet voor bijvoorbeeld de Tour De France? Omdat de Spelen staan voor hoop, voor samenwerking, voor een sportieve strijd tussen het individu, teams maar zeker ook landen.. 

HOOP 

We hebben het nodig, HOOP maar ook afleiding, positief vermaak. Komt bij dat juist in de komende vakantie het vermoedelijk, tenminste dat is mijn verwachting, nog niet zover is dat we internationaal op reis kunnen of mogen. Vakantie in eigen land dus en voor velen gewoon thuis. Dan is het fijn als we op de camping, balkon of in de tuin even wat leuks op tv. kunnen zien. Tenslotte weten de omroepen nog steeds niet dat ook in de zomer mensen televisie kijken (en door Corona nog meer).

Ik hoop dat het NOCNSF, het Nederlands Olympisch Comité hierover goed nadenkt en met de internationale collega's hier een goed gesprek over aangaat. 

Vooruitkijken kan zelden kwaad, een gesprek of discussie op gang brengen ook niet.. Ik peil het water alvast en ben benieuwd naar wat jullie vinden. 

En om heel eerlijk te zijn? Ik hoop zo dat onze Epke Zonderland, Lemster, Fries en vliegende Hollander nog één keer gaat pieken, voordat hij ons als arts zal gaan dienen.. (En ja, ik bin Frysk, myn Mem is Lemster) . 

Groet,

Alexander

Omdat het weekend is probeer ik het wat luchtig te houden, al valt dat niet mee als je het nieuws weer gelezen hebt.

Zoals altijd: Blijf veilig, houdt moed en een reactie (zowel hieronder als op Twitter of Facebook ) vind ik leuk, DELEN nog veel meer....  





Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.