Van Netten's Corona Journaal #21

 

Van Twitter column naar Blog - testje 

En een tip

Op aanraden van één van de Twitteraars probeer ik Blogger.com ook wel Blogspot genoemd, om een paar redenen, het is gemakkelijker leesbaar, sneller leesbaar en ook ideaal om te delen. Voor mij minsten zo belangrijk, ik kan het op een later moment (als mijn Covidkop weer wat helderder is) gemakkelijk overzetten op mijn website (Wordpress). Zo hoef ik dan niet Tweet per Tweet over te zetten maar is het gehele verhaal beschikbaar. 

Bovendien vond ik het wel een goed plan dat @janwilnl.twitter (Kan je taggen in een blog? Iemand?) of te wel Jan Willem ter sprake bracht, dat het geheel een soort bundel kan worden in de toekomst. Betekent wel dat ik nog heel wat tweets moet overzetten /archiveren, maar na negen uur in den avond heeft iedereen tijd nu toch? 

Het is trouwens doodstil op straat hier, echt geen mens op straat! Niemand, helemaal niemand! Voor je er overigens een verkeerde voorstelling van maakt? Ik woon in Koekange, kijk uit op een doodlopende straat die eindigt in de landerijen.. Het is niet zo heel anders dan het oude normaal. 

Ik moet lachen om kranten die nu online een 'LIVE verslag' geven van de avondklok. Ongetwijfeld zullen de journaals ook verslaggevers op straat hebben die hijgerig als Jack van Gelder staan te vertellen dat er niemand op straat is. Die uren voor de uitzending al aan het zoeken zijn naar 'Man Met Hond'. Een interview tonen met een Thuisbezorgd bezorger en vragen naar de eerste ervaringen in de lege straten. Overigens, dit ligt voor de hand. Kuddo's voor de verslaggever die de allereerste overtreder betrapt die verbaasd zegt dat hij niks wist van een avondklok. Solidariteitstijd zou wel mooier klinken denk ik. Geen idee welke Tweep dat woord noemde, maar ik vond het mooi. 

Dan DE tip

Velen van jullie schrijven mooie en langere draadjes. Net als alle (uiteraard geniale) bijdragen van mij verdwijnen deze uiteindelijk in de enorme LOAD of TWEETS. Wil je dat (en het is een afweging) veranderen in deze stijl? Ik kan nu al Blogger.com aanraden. Waarom?
  • Je kan starten binnen 5 minuten
  • Het is gratis (voor een Nederlander zeker een pluspunt)
  • Het is later altijd nog om te zetten naar je eigen website
  • Het is super gebruiksvriendelijk en je kan het zelfs op je mobiel schrijven
  • Iedereen die Google gebruikt kan inloggen met het vertrouwde Google Account
  • Ruime mogelijkheden (nog niet echt zelf onderzocht) om te personaliseren, maar met weinig moeite ziet het er gelijk al goed uit. 
Waarom zou je het niet doen als Twitteraar? Ja daar ben ik nog niet helemaal achter, maar ik kan me de volgende punten voorstellen:
  • Er is geen reactie mogelijk op één onderdeel van een draadje
  • Taggen is niet mogelijk (moet je afzonderlijk toevoegen
  • Een like gaat gelijk op voor het gehele verhaal.. 
Dus wil je, je verhalen overzichtelijk bewaren? Schrijf je regelmatig langere stukken? Vertrouw je erop dat je volgers het verhaal gaan lezen? Wil je het verhaal ook kwijt op andere social's ? Ja dan zou ik de overweging maken. Ben je gewoon helemaal gelukkig met Twitter? Lekker blijven doen. 

Ik ga het gewoon proberen, beetje analyseren wat er gaat gebeuren en hou jullie op de hoogte. 

Blijf veilig en blijf van straat... (wil je toch die 95 Euro kwijt? Ik hou me aanbevolen ;) ) 

Alexander



Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.