VAN NETTEN'S CORONA JOURNAAL - WAPPIES, GEKKEN EN RELSCHOPPERS


Sociale onrust tekent de sfeer in het land, wie zijn deze mensen? Ik had er een pittige discussie over gisteren. "Het zijn losgeslagen WAPPIES" zo stelde een vriendin van mij. "Het zijn ordinaire relschoppers, tuig van de richel" is mijn mening. 

 Als je zoekt naar een betekenis van Wappie kom je in een wirwar van uitleg. Van Dwaalgeest tot mensen die blind een zelfverkozen expert als Willem Engel volgen. Ik hou niet van het woord, het is in mijn ogen in ieder geval een scheldwoord en als iets een debat of discussie niet ten goede komt is het schelden. 

Maar de ver uit de hand gelopen rellen, het (terecht) harde optreden van de politie is wel een dieptepunt in de Nederlandse historie. In mijn ogen waren dit dat ook geen rellen die door de Coronamaatregelen komen maar had dit tuig van de richel elke gelegenheid aangegrepen om te slopen en tegen de politie te keer te gaan, Covid 19 of niet. 

Geen Wappies dus, ook geen anti-maatregelen demonstranten. Dat zij aanwezig bleven terwijl de rellen begonnen? Ja dan met je zo stom als het achtereind van een koe. Ten eerste weet je dat jouw doelstellingen daardoor direct in verband gebracht worden met het gedrag van de Hooligans. Dat ik het niet eens ben met groeperingen als Viruswaarheid is algemeen bekend, dat ik betrokken ben bij het Red Team en Containment Nu ook. Mede daarom gebruik ik het woord Wappie niet, als we in discussie raken neem ik jou serieus, luister ik naar je argumenten en zal daar tegenover mijn argumenten en mening geven. 

Dit waren dus geen Wappies, maar zoals burgemeester Jorritsma al zei: "Dit zijn hersenloze eencelligen, puur tuig, schuim der aarde.. " Ik ben het daar volkomen mee eens. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.