VAN NETTEN'S JOURNAAL - CORONACRASH VAN CORONACRITICASTER

Vrijdag 29 januari 2021 - Al sinds een jaar heb ik kritiek op het rampzalige Coronabeleid van onze regering en de adviseurs/ uitvoerders. In het begin in de hoop dat beleid ietsje te kunnen beïnvloeden, maar dat wordt meer en meer een verslaglegging, documentatie. Het is een Coronacrash, die ik waarneem, en helaas niet alleen waarneem maar ook mentaal onderga als criticaster. 

Het is nu ruim een maand geleden dat ik zelf de eerste klachten van Covid-19 kreeg en inderdaad ziek bleek. Na een dag of tien vertrokken de klachten, maar de restklachten  houden nog aan(vermoeidheid, gebrek aan focus als ik moe word, en mijn gevoelstemperatuur schommelt nog al). Mede daardoor krijg ik bijna niets uit handen, het dagelijkse schrijfsel nog niet eens. 

Als journalist ben ik verslaafd aan nieuws, maar het wordt soms wat teveel. Alleen al vandaag:
  • GGD pakt onveilig computersysteem aan, daardoor vertraging in het Bevolking Contact Onderzoek (en Daniël Verlaan, de verslaggever die de misstanden aan het licht bracht liegt)
  • Wobke Hoekstra (CDA)meldt optimistisch dat de scholen opengaan in februari. Terwijl internationale wetenschappelijke onderzoeken aantonen dat dit linke soep is, gaat Nederland weer eens zelf experimenteren. 
  • Hugo de Jonge (CDA) belooft dat het vaccineren nu wel op orde komt. Na al zijn loze beloften en mislukte projecten geloof ik er niks meer van. 
  • Het kabinet onder leiding van Mark Rutte (VVD)en de adviseurs spreken over de Britse mutatie, de andere (Zuid Afrikaanse, Braziliaanse, Californische) worden nog doodgezwegen. Maar ondertussen hebben we vier simultane besmettingsvormen. 
We zitten op een cruiseschip, echter de kapitein en stuurlui hebben in alle wijsheid besloten dat we in een storm en dichte mist democratie gaan invoeren. Elk bemanningslid mag meepraten, in achterkamertjes en geniep maar ook openbaar bij de SCHEEPSTV. Het werkt niet en zwalkend banjeren we van GOLF NAAR GOLF en dat terwijl de kliffen en ijsbergen ons omringen. 

Zat ik maar op een cruiseschip, een reis door crowdfunding gefinancierd en ook onze vaccins hebben we direct bij Moderna aangekocht. Blijven varen van veilige landen naar veilige landen. Al vrees ik dat NEDERLAND één van de laatste landen in het westen is dat ooit als veilig gezien wordt. We bungelen zowel qua totaal aanpak als vaccineren ver onderin de prestatie-indexen. 

Het wordt tijd voor een wissel in aanpak en vooral betrokkenen. Misschien kan Arjen Lubach weer eens terugkomen en voor de massa uitleggen wat er zoal misgaat, al zou dat mogelijk een dagelijks programma moeten worden. 

Ik ga dromen van een Cruise, een veilige wereld, een veilig Nederland geleid door mensen met het landsbelang voor ogen en niet de verkiezingen.

Groet,

Alexander

DELEN EN REACTIES STEL IK OP PRIJS, HET MOTIVEERT ME.. 
 

Reacties

  1. Goed verhaal. Jammer dat het gaat zoals het gaat, we rommelen van golf 2a naar 2b en ik las zojuist over 2c.
    Als de Manaus P1 variant en de Zuid-Afrikaanse variant in Nederland doorzetten kunnen we beter overstappen op Coronagolf no. 3.
    Wat kan ons nog redden ?
    Ik denk #ZeroCovid en het #RedTeam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als deelnemer aan de steungroep van beiden ben ik het helemaal eens. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.