BRIEF VAN NICK AAN HUGO DE JONGE "IK BEN ANGSTIG, SUICIDAAL EN MAAR TWEE PRIKKEN HALEN ONS GEZIN UIT ISOLEMENT"

 
GEEF NICK ZIJN LEVEN TERUG!

JONG, DAPPER EN WANHOPIG; DAT IS NICK.. #VERGEETONSNIETHUGO 

5 februari 2021 - Er is niemand die mij op vrijdagavond tegen middernacht nog van de bank krijgt. Niemand, behalve Nick vandaag. Nick is 25, ik ken hem al een tijdje op Twitter en hij is één van die jonge mensen met een productiefoutje, maar zich daardoor niet uit het veld laten slaan. Zelf schrijft hij in zijn profiel  op Twitter (WheelieNick ) : I am not broken, just damaged. Ik ben niet kapot, alleen een beetje beschadigd. 

Ik vind Nick gewoon een leuke gozer, lees graag zijn berichtjes maar zie de laatste tijd wel dat hij het moeilijker heeft dan hiervoor. Zijn wereldje is klein, heel klein.. Fotograferen, zeker van Cruise schepen zit er niet in, hij blijft thuis en de schepen komen de haven niet in... 

Nick schreef een brief, een brief die bij het lezen mij direct diep in mijn ziel raakte, een brief aan Hugo de Jonge.. Zo helder en duidelijk verwoord, maar ook zo kwetsbaar (tekst) eerlijk en open. Hij geeft zich bloot en op een indrukwekkende manier. Ik moest daar wat mee, vroeg of ik de brief mocht delen en verspreiden. Dat mocht. Bij deze deel ik de brief en ik vraag jullie hetzelfde te doen. Nick verdient dat! 

DE BRIEF VAN NICK


Geachte minister de Jonge, Beste Hugo,

Ik schrijf u deze brief vanuit mijn isolatie. Geen isolatie omdat ik COVID19 heb, nee godzijdank dat niet. Mijn isolatie duurt al een jaar. Kunt u zich dat voorstellen? 12 maanden. 365 dagen. And counting, want we zijn nog lang niet klaar met COVID19.

Mentaal gaat het hier niet goed. Ik woon alleen, ben heel erg bang van COVID19 in samenspraak met mijn kwetsbare lijf. Ik isoleer mezelf op advies van mijn artsen. Met mijn longen, die van een verkoudheidje al een longsontsteking maken, moet ik COVID niet willen meemaken, is het idee. Ik ben psychisch ook ernstig kwetsbaar en door de hele angstige situatie rondom COVID heb ik nu last van suicidale gedachten.

Ik hield mij vast aan het vaccinatieschema, wat u gedeeld heeft. Nog geen week geleden kreeg ik van uw ministerie, te horen dat er in de 2de helft van febrauri begonnen zou worden met het vaccineren van risicogroepen onder de 60. Die datum werd mijn levenslijn. De reden waarom ik doorzette, het toch nog niet opgaf.

Maar sinds deze week is mijn levenslijn weg. U heeft afspraken gemaakt met de thuiszorg, zei u. Maar heeft u ooit met onze groep gesproken en het leed gezien wat zich hier afspeelt? Ik ben zeker niet de enige. Hele gezinnen zitten in isolatie. Kinderen die al bijna een jaar niet naar school zijn geweest om hun kwetsbare papa of mama te beschermen, kunt u zich dat voorstellen?

2 prikken kunnen een heel gezin uit isolatie halen.

Het wordt tijd dat u ons ziet, meneer de Jonge. Het is tijd om de kwetsbaren echt te gaan beschermen, ipv op ringbescherming te vertrouwen die nog helemaal niet duidelijk is of het werkt.

In mijn situatie, wil de GGD me helpen. Wil de huisarts me helpen, iedereen ziet dat het niet gaat. Maar hun handen zijn gebonden, door het beleid dat u maakt.

Spreek met ons. Maak bijvoorbeeld beleid dat spillage naar kwetsbaren mag die nog lang wachten. Ik ben pas 25. Ik heb nog een leven voor me. Help onze groep, voor het te laat is.

Met vriendelijke groet,

Nick Ryan Bootsman


Nick, ik hoop echt dat je veel mensen gaat bereiken, jij bent dat waard, je bent een topper en je hebt je voortreffelijk verwoord. Bedankt voor het vertrouwen. 

DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN.

Reacties

  1. Nick is morgen 11 mei ‘21 dan _eindelijk_ toch aan de beurt voor zijn eerste prik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn blijheid was duidelijk! Ontroerend zelfs. Dus mouw opstropen mensen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.