"LEEFT FACEBOOK NOG WEL?"

 Maakt het algoritme Facebook kapot?

Lezen jullie dit? Zijn jullie er nog? Mijn vrienden, familie en kennissen op Facebook? Het voelt steeds meer als een echoput maar dan zonder echo, roepen in de woestijn of om in de buurt te blijven, roepen op de heide. 

Ooit was het, ook vorig jaar nog, een levendige boel. Ik zag wat jullie plaatsten en reageerde en andersom ging het net zo goed op. Maar steeds minder reacties, steeds minder interactie, steeds minder, minder, minder, minder...

Terwijl ik op Twitter (zonder overdrijven) 500.000 weergaven, en tienduizenden interacties haal, 25.000 mensen kijken naar mijn profiel? Heb ik echt het idee dat het op Facebook niks meer voorstelt. 

Sinds kort ben ik weer begonnen met columns, het aantal lezers en reacties (analyse is zo interessant) overtreft mijn stoutste dromen, maar het blijft stil op FB?  Dat geeft niets, maar als Facebook slechts als functie krijgt om felicitaties te versturen? Dan neig ik om er gewoon mee te stoppen. Het kost meer moeite om mijn gedachten, gevoelens, opinie te delen dan wat ik terug krijg. 

Het meeleven met anderen is ook vrijwel gereduceerd tot nul, want waar moet ik op reageren? Ik krijg nauwelijks nog wat voor ogen. Ik zou het liefst tientallen, honderd namen noemen (die mensen uit mijn vriendenlijst) maar heb geen idee of dat überhaupt aankomt . 

Mijn grote vraag is dus eigenlijk: Lezen jullie dit nog wel? Krijgen jullie dit te zien? Dit is een rare vraag, want slechts de mensen die het WEL zien reageren - De mensen die het niet zien? Die vermoedelijk niet (hahahaha)

Het is een beetje afhankelijk van de reacties op dit schrijven, maar de reacties tellen wel mee bij mijn besluit of ik nog blijf delen op Facebook of af en toe nog eens een blik werp... Maar als er geen toenemende activiteit komt? Ga ik er wel mee stoppen... 

Want die algoritmes maken echt meer kapot dan mij lief is...

groet Alexander 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel