Sombertjes..

Sombertjes - bah

Koekange - 8 mei 2021, Het is kut, ik ben vandaag moe, narrig en sombertjes. Het weer speelt een rol, longcovid eist zijn tol en ik ben vandaag niet 'IN THE MOOD' heb zelfs geen zin om er naar te luisteren, Glenn Miller is nu echt even een stap te ver. 

'Met het verkeerde been uit bed gestapt' zo'n Nederlandse uitspraak waar ik niks van begrijp in de categorie 'hart onder de riem'. Zaterdag, de dag van rustig wakker worden en eerst koffie met een krantje is al lang niet meer verschillend van de andere dagen van de week, het lijkt allemaal op elkaar en het zoveel mogelijk thuis blijven, of door moeheid moeten blijven begint me gigantisch de keel uit te hangen. 


Krantje

Van dat krantje word een mensch ook niet vrolijk tegenwoordig, zogenaamde vrijheidsstrijders die zeer bewust op de politie in gaan meppen, artikelen waar zoveel onzin in staat over Corona dat ik er onpasselijk van word (of boos)... Dat we na vaccinatie en door testen weer kunnen leven als voorheen, het wordt klakkeloos neer getyped door het journaille en de Minister President spiegelt ons dezelfde flauwekul voor terwijl juist de fieldlab evenmenten bewijzen dat het allemaal veel te vroeg is voor optimisme. Als je het linkje volgt krijg je nog meer onzin van de overheid te lezen.

Testen met strenge eisen

De zogenaamde Fieldlab-evenementen mogen alleen doorgaan onder strenge voorwaarden. Bijvoorbeeld dat alle bezoekers voor en na het evenement een coronatest doen. De organisatie en de gemeente maken afspraken over de eisen die voor ieder evenement gelden.

Die strenge eisen blijken nogal tegen te vallen, blijkt uit getuigenissen van deelnemers die geschrokken zijn van de werkwijze. "Er waren niet eens mondkapjes verplicht en de afstand werd niet gehanteerd. Maar het ergste? De test achteraf is niet eens verplicht" schrijft een deelnemer op twitter. Hoe wil je dan conclusies trekken uit de experimenten met onze gezondheid????

Schatten of gokken

De vrienden van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu gokken tegenwoordig (zij noemen het schatten) hoeveel mensen gevaccineerd zijn. Wij krijgen geen inzicht in de verdeling eerste/tweede prik om die reden. De administratie schijnt niet op orde te zijn. Zowel wetenschappelijk als in de uitvoering heb ik niet zoveel vertrouwen in het RIVM, net zo min als in de opdrachtgevers in het kabinet. Het leger dat meerdere keren hulp aan heeft geboden bij het vaccineren (ervaring met de Mexicaanse griep) en testen, het leger dat een keur aan organisatorische kennis heeft, dat leger werd niet ingezet. De ambtenaren van VWS, GGD en RIVM kunnen het zelf wel en bewijzen al een jaar dat ze lijden aan chronische zelfoverschatting. 

Moe

Ik word er allemaal zo gigantisch moe van, als het niet is van de longcovid dan wel van de hele situatie. Waarom moet iedereen zo nodig naar het terras of op vakantie? Wil men niet van het virus af? Of vertrouwt men het liegende kabinet ineens wel met de Coronaproblematiek? De lapzwansen van het zwalkbeleid blind volgen lijkt mij niet verstandig.. versoepeling met torenhoge druk op de zorg... wie verzint dat? En waarom accepteert men dat? 

Het ergste vind ik nog wel dat we de 30.000 doden voorbij zijn en dat er totaal geen aandacht is voor de vele (langdurig) zieken of nabestaanden. Het is verdorie het inwoneraantal van een kleine stad die ten grave is gedragen!! Of indien gewenst een gemeente als waar ik woon, sterker nog, daar zijn we al voorbij .. 

Morgen schijnt de zon weer, voel ik me vast iets beter al verdwijnen dan hooguit de woorden somber en narrig.. Moe en gefrustreerd dat zal met dit zwalkbeleid nog wel even aanhouden...

Delen en reageren word op prijs gesteld... Het gaat u goed. 



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.