BAUKE MOLLEMA IS HET BESTE NIEUWS VAN DE DAG

 TWITTER IS (SOMS) MOOI

Op de dag dat ik aangenaam verrast werd door een (voor velen simpel te bestellen) toetsenbord voor mijn tablet, de dag dat Bauke Mollema de dagrit in de Tour de France wint, en ik uren kwijt ben om te reageren op Tweets... Op deze dag speelt 10.345 een hoofdrol. 

Gisteren deed ik een soort van live-verslag van de vragenronde van de persconferentie. Ja dat was zo tussen zeven en acht uur. Ik doe dat vanaf de bank en op mijn tablet en (tot nu toe) met één vinger. Behalve de snelheid (van geest versus typesnelheid ) heeft dat zijn beperkingen. Niet alleen in het schrijven maar vaak ook in het reageren. 

Ja natuurlijk heb ik een schootcomputer, eerlijk gezegd drie oudjes (archief, audio video en foto en tekst). Maar in de praktijk gebruik ik het meest mijn tablet. 

Tussen goed verdienen naar minimum zit slechts één stap.

In mijn geval dus van leuke opdrachten in 2019 tot niks in maart 2020. In december Covid en nog steeds niet hersteld. Van een redelijk gemakkelijk leven naar stuivers tellen (voor jongeren, dat is iets van 2 Eurocent) . 

Vanaf de bank kan ik prima mijn vak (journalist/communicatie) uitoefenen en dat doe ik dan ook. Ik heb helaas genoeg tijd om het nieuws te volgen en daar mijn duiding over te geven. Wat is het dan mooi dat iemand (Leonore) mij een toetsenbordje schenkt/ zend zodat mijn ' werk'  iets gemakkelijker wordt.

Wachten

Natuurlijk moet je wachten op zo'n zending (ongelooflijk gaaf dat om 22.00 uur besteld binnen 24 uur levering bestaat ) maar in dezelfde tijd gebeurde er veel meer. De ophef en woede (terecht) over het FAALBELEID van de overheid vloog over de sociale media en dit keer zelfs de talkshows. 

De journalistiek is wakker en boos (de bevolking ook denk ik) over het veel te vroeg versoepelen. Ietwat laat maar mooi dat het gebeurt! En ik zat gewoon te wachten op het toetsenbord... Ik had nog geen idee... En ook niet verwacht dat:
* Het toetsenbord op tijd bezorgd werd
*Ik zoveel reacties zou krijgen
* Het mooi weer zou zijn... 

Verbijstering

10.345 - dat zag ik niet aankomen... Ik was nogal behoudend en dacht 8000 of zoiets. Dat het sluiten van kroegen / op stoeltjes zitten etc niet gaat helpen is vrij duidelijk. Mondkapjes zouden een goed idee zijn, maar Ferd Grapperhaus heeft dat vrij vakkundig om zeep geholpen. Ja dat is de man die vorig jaar ging trouwen en toen zelf de anderhalve meter regel niet goed begreep. 

Het is jammer dat de doelgroep dit niet leest, of het nieuws volgt, De mensen die je zou willen bereiken lezen dit niet. De overheidscommunicatie zou tussen elk tv/radio programma moeten uitzenden dat we voorzichtig moeten zijn (maar zie "dansen met Janssen" maar weer eens uit het collectief geheugen te bannen") 

Hoop

De enige hoop die ik nog heb? Totale vervanging van kabinet (met name Rutte/ De Jonge en RIVM of OMT. Gebeurt het niet dan donderen we met zijn allen in het ravijn. 

Maar Bauke deed het goed in de Tour!!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.