VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.

 Een centrumhart? Waar blijven de bekende ondernemers die de klanten kennen?  

Waar is Niko P. ? Altijd even een praatje in het verleden, en ik wilde bretels.. Zoveel lege panden, waar is de kapper gebleven die duizenden haartjes van mij heeft ingekort?

Gelukkig was er een goed alternatief, de kapper (ouderwets, nam de tijd, leuk praatje) van de Barbarij aan de Tamboerpassage.  Die Tamboerpassage die nooit echt lekker ging lopen, maar wel mooi was. Mooi nog steeds overigens, maar vrijwel leeg. Even bij Arie Veldman langs, van de damesmode weet u wel? Maar Arie was er niet. Zijn lieve vrouw Gretha wel en die vertelde dat Arie herstellende is van een beroerte. *Van harte beterschap Arie!. Kopje koffie gedronken en vernomen dat ook dat bedrijf gaat stoppen. We hadden het oa over de onderlinge banden met pa, ma en hen (dus ook met mij).

Ik liep langs De Beurs, ooit mijn stamkroegje, maar dat was dicht. Logisch want nog vroeg. En de beroemde Sjoerd Kok werkt er ook al lang niet meer. Beetje grote broer toen (toeverlaat) Veel horeca in de Kerkstraat, dat zou best eens kunnen swingen, in de avond dan. En dan kom je op de hoek met Hoofdstraat. Niko weg.. Zo raar. Ik had diverse doelen dus sorry JP - De Lekkernij voorbij gelopen (maar je had het druk zat). 

Ik had wat cadeaubonnen gekregen van AAM en wat geld van JB (voor mijn verjaardag) Dus mocht ik de hele Hoofdstraat door. 


Het mooiste plekje is nu wel het Kerkplein met (in plaats van Pet) Maron en mooie nieuwe oudbouw (of is dat andersom?) Even rusten (Long Covid) en door naar de Heeee... Oh wacht, ik had nog brilpoetsdoekjes nodig. Bij Hans (is echt) Anders kreeg ik een handvol... Gratis... Topbedrijf dus. Bij de Hema moest ik een dubbeltje bijbetalen (bonnen weet u nog?) En bij de Etos een stuiver. Wel weer mijn favo scheermesjes en een paar lekkere slippers (nee geen slippertjes, daar doe ik niet aan, wil wel maar ach leeftijd). 

Toch maar even de trouwjurkenwinkel in.. Toepasselijk Mariages genoemd. Allemaal prachtige vrouwen van plastic in de mooiste creaties. De winkel van (wederom vrienden van mijn ouders) Jennie en Hans Drooglever. Hans was er niet dus even met Jennie bijgepraat, daarna nog even bij Hans thuis geweest. Fijn, echt fijn al had hij ook hij genoeg te vertellen. 

De gatenkaas (veel te veel leegstand) wordt hier en daar wel mooi ingevuld met bijvoorbeeld Van Gogh (die ooit eens een scheet in Hoogeveen heeft gelaten) 








Ik doe nu echt iemand tekort, kom niet op de naam maar die  zal vast iemand gaan melden (dan voeg ik dat alsnog toe). Hoe mooi ook, de winkel is leeg. *toevoeging: Andy Benjamins. 

Is het allemaal kommer en kwel in Hoogeveen?

Nee - ik bedoel oprecht NEE. Ik heb best leuk geshopt (iets wat ik niet heel vaak doe, eerder om de paar jaar dan in het jaar). Het stadje is verder gegaan terwijl ik ook iets ouder werd. Er staan woningen op de plek van Tinck (jeugdsoos van de kerk en waar je mocht blowen). Gave club die echt ook mooie dingen organiseerden in het dooie Hoogeveen, de Dikke Banden Race, sprietlopen , waarbij vele ballen gekraakt werden. 

Ik zou bijna nog beginnen over rooie Bertus (Ten Caat) met zijn band No Name. Maar dat is echt een 'langs het tuinpad van mijn vader"  verhaal. 

Ik ben veranderd, Hoogeveen is veranderd... Zo moet het en zo hoort het. Oh, de kapper? Wilt u dat echt zien?

Bij deze... 

Ik groet allen,

Alexander



Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel