VAN NETTEN'S JOURNAAL - SCHRIJVEN DOE JE VOOR JE ZELF.

 MARCEL (VAN GIJS) BEWEES: SCHRIJVEN DOE JE VOOR JEZELF. 


Kwistig strooide Marcel (met de mooie woorden "strijd tegen het ontlezen" ) met de naam van boeken van eigen hand. Elke gast kreeg zelfs (gewenst of niet gewenst) een boek van hem mee. Enkele gasten zelfs ook deel één van de reeks waarvan ik de titel niet noem. Marcel (en Gijs) hebben die titel in totaal enkele duizenden keren genoemd. 

Naïef 

Wat Marcel van Roosmalen (ook zonder Gijs Groenteman) schaamteloos doet, dat vergeet ik altijd. Taggen, reclame maken, me zonder enige terughoudendheid opdringen. Onderhand heeft Marcel (met behulp van Gijs) meer boeken weggegeven dan er lezers zullen zijn van dit stukje. Of dat Britt aan het lezen zal zetten? Maar Van Roosmalen doet dat goed en wordt tevens nog betaald door John de Mol .. Dus hij doet het heel erg extreem goed. 

Maar ik dacht dus altijd, kwaliteit komt wel bovendrijven... Behalve als we spreken over mijn kwaliteit in het zwembad (ja ik blijf drijven) blijft mijn schrijverij beperkt tot liefhebbers. Liefhebbers, zeg maar kennissen. 

Ik ben dus wat naïef, want al zijn mijn schrijfsels minimaal zo geweldig en fantastisch, zo origineel en humoristisch en niet te vergeten van HISTORISCH BELANG? Ik vergeet mezelf te promoten. 

Mijn doelgroep? Dat ben ik..

Waarom tweeten, facebooken, Instagrammen, Appen (etc) wij er toch op los? Waarom zit Gijs (die van Marcel) daar zo vrolijk te zijn? Waarom, ik ga even verder, promoot Chantal Janzen (met een Z) zoveel loterijen? 

Allemaal om ons zelf. Om geld te verdienen, een plekje te vinden, een schouderklopje te krijgen... We zijn dus een beetje egoïstisch en met enige zelfspot zou Marcel (mogelijk ook Gijs) zeggen dat ik gelijk heb. 

Waarom ik schrijf? Blijkbaar niet voor jou, maar voor mezelf. En dat is zo.. Schrijven zet mijn gedachten op een rijtje. 

Blijft wie schrijft?

Geen idee...

Groet Alexander




Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.