VAN NETTEN'S JOURNAAL - TIJD VOOR ONDERZOEK

 BEVOLKINGSONDERZOEK 

Als je 55 wordt krijg je geen kaartje van de overheid, je krijgt een uitnodiging, niet voor een feestje maar een bevolkingsonderzoek. 
Ik zal niet in details treden, maar het gaat om de uitlaat (en niet van de auto, die uitnodiging krijg ik jaarlijks en dat heet APK) Toch zou ik het wel leuk vinden als gemeente of Provincie, eventueel Den Haag gewoon eens een verjaarskaart stuurt. 

Onderzoek -  Gokken

Ik gok niet, ondanks dat de overheid (want de legale gokkerij in Nederland is in Staats handen) ons allen dagelijks uitnodigt om te gaan gokken. Chantal Janzen heeft het er maar druk mee. 

Mijn favoriete reclame is wel dat je mensen op hun verjaardag een lot cadeau moet doen (of een lot omdat je buurvrouw de plantjes water heeft gegeven).

Ik kreeg (ja 55 geworden) een lot uit de loterij - de staats!loterij - 17,50 Euro kostte dat lot. En misschien had je mij niet gehoord als ik dertig jaar lang 10,000 euro had ontvangen; maar het geluk in het enveloppie was een floppie. Inderdaad, iemand gaf dus zeventien en halve Euro uit om mij nul Euro te schenken. Niet erg, leuk gebaar, maar met 0 Euro kan je niet zoveel?

Scheren - proefondervindelijk onderzoek. 

Ik had wat bonnen opgespaard, nog één gekregen voor de Etos. Kijk, daar heb je wat aan! Daar hebben ze altijd wel iets wat je niet nodig denkt te hebben, maar toch he? 

Van links naar rechts: Boldking, kadootje met één mesje. Viel wat tegen. De korte is een oldtimer en werkt perfect, als je je dagelijks scheert (en nieuwe mesjes zijn heel goedkoop). Voor de man die de tijd neemt; ik niet altijd dus. Nummer drie; wegwerp en geloof me, dat heet niet voor niets zo. Nog voor je gaat scheren moet je dat ding al weg (flikkeren wou ik zeggen maar dat ligt gevoelig) gooien. Nummer vier, soort nummer drie, maar je kan je er wel een keertje mee scheren. Nummer vijf?
Gillette Fusion (Vraag me niet waar dat voor staat), het scheergerei dat vele malen langer meegaat dan op het pakje staat. Dankzij de bon kon ik deze aanschaffen... And baby.. I am smooth (like a baby). 

Verjaardagscadeau - geen onderzoek

Behalve cadeaubonnen (denk er goed overna voor wie en hoe) is geld nog steeds de veiligste keuze. Je kunt er benzine van kopen, of naar een kapper gaan; bretels aanschaffen (of een broek),  een Hamburger van eten etc... 

Ik kan overigens rustig concluderen dat ik :
*Liever geen anaal/poep onderzoek op mijn verjaardag krijg
*Geen lot dat over het algemeen een cadeau is voor de staat
*Geen gedwongen keuze (al ben ik blij met mijn Fusion)
*Geld toch het meest waardeer, dat geeft mij de keuze

Maar misschien moeten we daar een commissie voor oprichten, voor onderzoek enzo...

Groet,

Alexander.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Netten's Journaal JAAROVERZICHT

VAN NETTEN'S JOURNAAL - Verdorie Karel

VAN NETTEN'S JOURNAAL - VERDWAASD EN VERBIJSTERD IN HOOGEVEEN.